O audytach inaczej

UX Reviews: Which one? How long? UX Magazine
o trzech rodzajach „przeglądów” eksperckich (audytów):
expert evaluation – ekspercki audyt użyteczności
competitor review – w slangu agencyjnym to benchmarking
opportunity review – czyli poszukiwanie best practices w pokrewnych branżach

Differentiating Your Design: A Visual Approach to Competitive Reviews UX Matters
O analizie strony w kontekście serwisów konkurencyjnych. O ocenie tych serwisów na skalach i przedstawianiu wyników w formie wykresów.

Wywiady i obserwacje

Four seconds of silence Cooper Journal
O sile 4-sekundowego milczenia po wypowiedzi respondenta

Better Experimental Design for Better User Testing UX Booth
O uprzedzeniach badacza i nastawieniu badanych. Jak być świadomym ich wpływu na wyniki badania

5 Useful Lies to Tell User Research Participants UX Booth
Przyjemny artykuł o tym, czego nie powinniśmy mówić naszym badanym i jak czasami musimy ich okłamywać (na szczęście szczytny cel nas rozgrzesza :)

Co-designing with Children UXmatters
Głównie o współprojektowaniu z dziećmi, ale po drodze przewija się również kilka  metod badawczych

Lies in the interview (and seven things to do about them) Cooper Journal
Jak wykrywać kłamstwa respondentów, i jak sobie z nimi radzić

Going Beyond User Research Louis Rosenfeld
Pan, który napisał słynną ksiązkę z niedźwiedziem polarnym rok temu na UXLX 2011 opowiadał o umiejętności łączenia wiedzy zdobytej z różnych źródeł (badań marketingowych, badań ux, statystyk serwisu). O powalaniu silosów w korporacjach, czyli doprowadzaniu do syntezy tej wiedzy. O wzajemnym wspieraniu się danych ilościowych z jakościowymi.

Credits: photo by Newsflash