Zasady konkursu

Poniżej znajdują się wypowiedzi 6 prelegentów tegorocznej konferencji. Zadanie polega na dopasowaniu tytułu prezentacji do każdego z cytatów. Nie kierujcie się liczbą pojedynczą zastosowaną w wypowiedzi – nie świadczy to, że prezentować będzie jedna osoba.

Wejściówkę dostanie osoba, która jako pierwsza prawidłowo wytypuje wszystkich 6 prelekcji. Liczą się tylko odpowiedzi w formie komentarza pod tym postem (Facebook się nie liczy). Odpowiedź musi być podana w jednym komentarzu (a nie rozrzucona po kilku). Możecie podawać tytuł prezentacji jak i nazwiska prelegentów. Powodzenia :)

EDIT: jedna osoba, może zgłosić maksymalnie 5 strzałów. (przepraszam, za wprowadzanie ograniczenia w trakcie, ale nie mam doświadczenia w organizowaniu konkursów i nie przewidziałam takiego ataku ;)

EDIT: Podpowiedź: Wszyscy prelegenci są z Polski.

EDIT: Podpowiedź: W prelekcji 3. kluczowym fragmentem wypowiedzi jest „ale też przy dużych produktach korporacyjnych”

1.

Dżizas, może oni tam po prostu nie mają dobrych dizajnerów?!
Wszystko skacze, mruga i kole w oczy! A co dopiero znaleźć tutaj konkretne info…
Jak myślicie: zatrzymali w ’95 czy po prostu tak lubią:)?
No dobra, przyjrzyjmy się różnym interfejsom, w aspekcie użyteczności, grafiki i typografii… może jest jednak na to jakiś wzór?

Odpowiedź: Co kraj to Interfejs – różnice w projektowaniu aplikacji. Emi Maj

2.

Przy dużych projektach IT, w których mam przyjemność uczestniczyć, nie istnieje takie pojęcie jak „sprzedawanie” UX. UX nie da się sprzedać, można za to podjąć wyzwanie zbudowania długotrwałej relacji zarówno z klientem jak i zespołem projektowym, którzy często z początku nieprzekonani do naszego podejścia i rozwiązań z czasem zaczynają zauważać jak projektowanie, czy badania z korzyścią przekładają się na jakość tworzonego produktu.

Odpowiedź: UX w firmie zajmującej się rozwojem oprogramowania. Paweł Nowak

3.

W swojej prezentacji będę przekonywać, że zwinne podejście do projektowania i wytwarzania produktu, jest bardziej efektywne, niż tradycyjny, sekwencyjny model produkcji. I to nie tylko przy pracy nad startupem, ale też przy dużych produktach korporacyjnych. Co więcej, jestem przekonany, że efekt, do którego doszliśmy, nie byłby osiągalny przy klasycznym podejściu do tworzenia produktu.

Odpowiedź: Pogoda.wp.pl – dobre user experience sposobem na sukces komercyjny. Case-study na podstawie projektu pogoda.wp.pl. Oskar Szymczyk, Adrian Dampc

4.

W prezentacji poruszę wątek związany z tym, co my tak naprawdę produkujemy jako projektanci. I nie, moim zdaniem nie są to makiety. To wizja produktu od koncepcji do najdrobniejszych szczegółów interakcji na layoutach.

Odpowiedź: Design doing. Magdalena Bicka

5.

Wszystkie wymagania od klienta są zbierane i w pewnym momencie siadamy do nich my – projektanci UX, ciężko myślimy, dużo rysujemy, tworzymy mockupy, prototypy, czasami nawet rozmawiamy z użytkownikami i w końcu produkujemy koncepcję tego, jak taki np. serwis dla kucharzy powinien wyglądać i działać. Potem przekazujemy nasze cenne dziecię w ręce grafików i dalej do programistów wszelkiej maści i, nieustannie zaglądając im przez ramię, pilnujemy czy oby na pewno wszystko robią tak, jak my to pięknie wymyśliliśmy. W końcu po kilku (nastu) spotkaniach, dyskusjach i doszlifowywaniu wszystkiego, żeby było dokładnie tak jak należy powstaje PRODUKT! I wszystko wydaje się być świetnie, a jednak ja zaproponuję, abyśmy my, projektanci, coś w tym procesie zmienili.

Odpowiedź: Building UX by not doing things. Agata Lauwers

6.

W prezentacji będę opowiadać jak przekonać zarząd do wizji UX. Dlaczego wsparcie zespołu sprzedażowego było ważniejsze od edukacji Project Managerów. Będzie też o najczęstszych błędach w komunikacji z

kierownikami projektów oraz ich destruktywnym wpływie na produkt.

Odpowiedź: Software vs. Design Thinking – o inicjatywie wprowadzania UX w naszej firmie. Joanna Strzelec, Jakub Andrzejewski

Zwycięzcą został Bazant. Gratulacje!