Polecamy

Service design w służbie osobom ubogim

Ciekawe case study wykorzystania service designu w celu ułatwienia biednym osobom w Ameryce dostępu do niezbędnych zasiłków.

Sketch test, czyli jak zwiększyć użyteczność infografik, raportów i innych efektów pracy badaczy i designerów?

To przewrotne, że specjaliści od UX kładą taki nacisk na dostosowanie produktów do użytkowników ale prezentując efekty swojej pracy porzucają podejście skupione na odbiorcy – pisze Page Laubheimer z NN Group. Jak to zmienić za pomocą tzw. sketch test?

Dlaczego intuicyjny design jest kluczem do lepszej konwersji?

Wiadomo, że im bardziej intuicyjna strona, tym dłużej zostają na niej użytkownicy, a absolutnie kluczowe dla konwersji jest pierwsze 10 sekund kontaktu. Ale jak zbudować intuicyjną stronę i dlaczego w procesie projektowania konieczne są badania?

Czy powstaje nowa specjalizacja w branży UX?

Nie tylko badania i projektowanie… Coraz więcej firm szuka UX copywriter-ów, umiejących pisać teksty zorientowane na użytkownika.

 

Badania

20 przydatnych narzędzi do testowania User Experience na stronach WWW

Na grupie Usability PL na Facebooku jedno pytanie przewija się bardzo często – ,,Jakiego narzędzia używacie do…?”. Wrzucamy więc ściągawkę dla badaczy – 20 przydatnych narzędzi do testowania stron w zależności od potrzeb.

Sortowanie kart w procesie projektowania architektury informacji

Najważniejsze informacje o wykorzystaniu sortowania kart w badaniach UX: kiedy i po co stosować tę technikę, jak prowadzić badania tego typu, jakie są ich efekty? A także informacje o kilku różnych typach sortowania kart.

Doorbells, Danger and Dead Batteries: User Research War Stories

Jeden z rozdziałów najnowszej książki Steve Portigal’a. Znajdziecie w nim rozważania dotyczące obiektywizmu, a także błędów poznawczych w badaniach (a także poza nimi).

Case study dotyczące porównawczych badań doświadczeń użytkowników korzystających z serwisów z rozrywką

Jak mierzyć i porównywać doświadczenia użytkowników stron dostarczających rozrywkę w sieci? Jakie czynniki brać pod uwagę? Jak sprawdzić nastawienie do strony, jej użyteczność oraz interakcje pomiędzy serwisem a użytkownikami?

 

Projektowanie

Nie zmuszaj użytkowników do czytania dużych ilości tekstu

W jaki sposób ograniczać instrukcje tak, aby pomóc ludziom zrobić więcej? Przeczytaj, dlaczego przekazywanie informacji w kilku słowach jest cenną umiejętnością.

Jak słowa mogą zabić pozytywne user experience?

Artykuł o sile słów nie tylko dla copywriter-ów :) Są takie wyrażenia, których każdy projektant musi się wystrzegać. Kilka refleksji o zabójcach pozytywnego user experience.

 

 

Sieć przeszukali dla Was Piotrek i Kaja.