Polecamy

Design przyjazny dla palców

Ciekawy tekst o tym, jak wraz ze zmianami technologicznymi zmienia się sposób obsługi ekranów dotykowych oraz nawyki ludzi z tym związane. A co za tym idzie, jak zmieniają się wyzwania dla badaczy, a zwłaszcza projektantów.

User Delight – na jakie potrzeby trzeba odpowiedzieć, aby osiągnąć taki efekt?

Zachwyt użytkowników, czyli cel, do którego dążą wszyscy badacze i projektanci. Warto spojrzeć na hierarchię potrzeb użytkowników, aby wiedzieć, jak zmierzać do celu. I jak odróżnić powierzchowne zadowolenie od prawdziwego zachwytu.

 

Badania

Prowadzenie porównawczych testów użyteczności

Testowanie wielu wstępnych rozwiązań na początkowym etapie projektu daje o wiele więcej informacji niż testowanie jednego prototypu. Badani porównując różne opcje mogą dostarczyć ciekawszych insightów. W tekście kilka cennych porad, o tym jak prowadzić porównawcze testy użyteczności.

Decyzyjny pat? Warto spróbować testów A/B

Testy A/B to idealny sposób, aby zebrać dane pomagające w podejmowaniu decyzji projektowych. Zwłaszcza wtedy, kiedy różne rozwiązania mają swoich zadeklarowanych zwolenników i potrzebujemy “twardych” danych. O czym należy pamiętać, prowadząc testy A/B?

 

Projektowanie

Prawo Hicka w projektowaniu

Projektanci UX powinni mieć przynajmniej podstawową znajomość psychologii. W tej dziedzinie jest kilka obszarów i praw szczególnie przydatnych, jeśli chcemy lepiej projektować i rozumieć naszych użytkowników. Jednym z nich jest właśnie Prawo Hicka.

Jak projektować dla dyslektyków?

Będąc projektantami, musimy mieć na uwadze bardzo różne grupy użytkowników i brać pod uwagę różne ograniczenia. Co trzeba wiedzieć, żeby lepiej dostosować interfejs do osób z dysleksją?

 

 

Sieć przeszukali dla Was Kaja i Piotrek.