Polecamy

Trzy metody badania użyteczności w procesie projektowania – jak i kiedy je stosować?

Czym jest analiza heurystyczna, a czym wędrówka poznawcza? Co z testami użytkowników? Jak często i na jakim etapie procesu projektowego powinny być stosowane wspomniane metody, aby przynosiły korzyści w postaci poprawy doświadczeń użytkownika?

 

Badania

7 pytań o panele rekrutacyjne

Problemy z rekrutacją do badań? Znają to wszyscy badacze. Pewnie nie raz marzyliście o gotowej bazie osób zainteresowanych udziałem w badaniach. W tym artykule znajdziecie informacje o tym, jak stworzyć panel rekrutacyjny, co powinniście wziąć pod uwagę przy jego tworzeniu oraz jak sprawić, by był on faktycznie przydatny.

Co sprawia, że po prostu dobry insight z badań staje się świetny?

Prezentacja raportu z dopiero co zakończonych badań. Wszystko przyjęte pozytywnie, odbiorcy zadowoleni, ale mija krótki czas i wszyscy wracają do swoich obowiązków. A co z wnioskami z badań? W tym tekście możecie sprawdzić, jak przygotowywać wnioski, by nie utknęły w szufladzie. Zapoznajcie się z sześcioma cechami dobrego insightu!

 

Projektowanie

Wirtualny asystent chatbox UX – pomoc czy przeszkoda?

Niezwykle popularny temat: chatboty! Czym różni się dobrze zaprojektowany chatbot, od źle zaprojektowanego? Jak sprawić, by interakcja z nim nie była frustrującą stratą czasu? Przeczytajcie o tym, jak zaprojektować chatbot, który dostarcza wartości dla użytkownika, a nie tylko dużo mówi :)

Projektowanie dla osób starszych

Problem starzenia się społeczeństwa dotyczy wielu krajów rozwiniętych. Ta rosnąca w siłę grupa użytkowników potrzebuje równie dobrze zaprojektowanych produktów, co inne grupy. Ograniczenia związane z wiekiem oznaczają, że nie wszystkie konwencjonalne sposoby projektowania nadal się sprawdzają. Jak więc projektować dla osób starszych?

 

Sieć przeszukali dla Was Gosia i Piotrek.